هدیه اندر هدیه
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
دعای فرج

آخرین مطالب مسجدنما

↑ شما هم کدش را داشته باشید

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 53
:: کل نظرات : 27

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 30
:: بازدید سال : 241
:: بازدید کلی : 10517
نویسنده : 313
دو شنبه 2 شهريور 1394
اماما، مبادا که شرایط روز دامان کبریایى شما را غبار آلود و دل مبارکتان را رنجور نمايد

پاسخ امام به نذر یک مادر شهید

اماما، این جانبه هدیه اى ناقابل را که ذخیره نموده و ده ها فکر و خیال براى مصرف آن جهت رفاه خود و فرزندانم داشتم به منظور رفع نیاز جبهه هاى جنگ تقدیم مى نمایم و همچنین نذر نموده ام که حقوق شش ماه خود را تقدیم نمایم. لذا اکنون هدیه مذکور (یک قطعه دستبند طلا) را به همراه مبلغ سى هزار ریال (حقوق یک ماه) تقدیم و بقیه را نیز تحویل خواهم داد.

صحیفه 21 جلدی امام خمینی(س) شامل تمامی سخنرانی ها، مکتوبات، پیامها، احکام و... ایشان است که در طول حیات پر برکتشان بر زبان یا قلم ایشان جاری شده است. در این مجموعه می توان به نامه های متعددی هم برخورد که برای حضرت امام ارسال شده و ایشان به آنها پاسخ گفته اند، برخی از این نامه ها خانوادگی، برخی سیاسی یا فقهی و... است. دسته ای از این نامه ها نیز متعلق به اقشار گوناگون جامعه است که جهت ابراز محبت خدمت امام ارسال شده است و حضرت امام در پاسخ به آن ها چند سطری را تحریر کرده اند.

از جمله این نامه ها می توان به نامه مادر شهیدی اشاره کرد که در آن حقوق 6 ماه خود را نظر جبهه های دفاع مقدس کرده است. پاسخ امام به این نامه قابل تامل و خواندنی است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

محضر مقدس رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامى حضرت آیت اللَّه العظمى امام خمینى- روحى فداه- سلام علیکم

از آنجا که مایل نیستم در این شرایط حساس وقت شریف را تصدیع نمایم بدون مقدمه سخنانم را آغاز مى کنم.

من مادر یک شهید به نام سید على اصغر کیا از خیل عظیم شهیدان اسلام عزیز هستم. خود در اوایل زندگى بر اثر حادثه اى همسر عزیز خود را که از سادات بود از دست دادم و با چهار فرزند به یادگار از آن مرحوم مانده زندگى را ادامه دادم و یکى از آنها را در جنگ تحمیلى تقدیم اسلام و آن حضرت نمودم و اکنون نیز آماده انجام تکلیف مى باشم.

اماما، پیام پر از درد و محنت شما در پذیرش قطعنامه 598 آسایش را از روح و جسم ملت ایران و مستضعفان جهان بویژه خانواده شهیدان گرفت و مطمئن باشید که آنها هم همان گونه که فرمودید آن را مانند جرعه زهرى نوشیدند ولى تحمل هر چیزى براى رضاى خدا و مصلحت اسلام عزیز گواراست.

دشمنان قسم خورده اسلام عزم خود را جزم نموده اند که دین مقدس اسلام را منهدم و نابود نمایند و این را از اجداد و پیشینیان پلید خود به ارث برده اند. اما زهى خیال باطل. خدایا تو شاهد باش که ما هم با تأسى به پیشوایان بزرگمان همچون ابراهیم و محمد و على و زهرا و فرزندان معصومشان- صلوات اللَّه علیهم اجمعین- و با تقلید از مرجع و ملجأ عظیم الشأن انقلاب عزم خود را جزم نموده ایم که تا آخرین نفر و آخرین نفس با اهداف نامبارک آنها مبارزه کنیم. اماما، راهپیمایى روز عید غدیر ثابت کرد که مردم شریف ایران مرگ را تحمل مى کنند ولى ننگ خوارى و ذلت در مقابل دشمنان اسلام را نه. آنها با این حضور نشان دادند که همواره گوش به فرمان رهبر الهى خود هستند و این اطاعت را به حکم آیه شریفه (اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرسول) تکلیف شرعى خود مى دانند.

اماما، مبادا که شرایط روز دامان کبریایى شما را غبار آلود و دل مبارکتان را رنجور نموده باشد. ما به شما اطمینان مى دهیم که با اشک چشمانمان دامان و دلتان را شستشو و با خونمان نهرى و با اجسادمان سدى در مقابل دشمنان اسلام ایجاد خواهیم کرد که در آن غرق و زمین گیر شوند.

اماما، این جانبه هدیه اى ناقابل را که ذخیره نموده و ده ها فکر و خیال براى مصرف آن جهت رفاه خود و فرزندانم داشتم به منظور رفع نیاز جبهه هاى جنگ تقدیم مىنمایم و همچنین نذر نموده ام که حقوق شش ماه خود را تقدیم نمایم. لذا اکنون هدیه مذکور (یک قطعه دستبند طلا) را به همراه مبلغ سى هزار ریال (حقوق یک ماه) تقدیم و بقیه را نیز تحویل خواهم داد. ان شاء اللَّه.

در خاتمه آرزوى دعاى خیر و تقاضاى عاجزانه دارم که با دستخط مبارک (و لو کوتاه) جواب نامه را مرقوم فرمایید. از خداوند تبارک و تعالى به همراه همه مستضعفان و مسلمین و شیعیان طول عمر آن حضرت را با سلامت کامل خواهانم.

حاجیه شمسى نورانى، از طلاب علوم دینیه و از خدمتگزاران امداد امام خمینى کاشان، والده شهید سید على اصغر کیا. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

* * *

بسمه تعالى

فرزند عزیزم، خانم حاجیه شمسى نورانى

نامه پر احساس شما را خواندم. از شما و افرادى مانند شما نمى دانم چگونه باید قدردانى کرد. من که در مقابل این همه محبت و صفا غیر از تشکر و دعا کارى نمى توانم انجام دهم.

دستبندت را برایت مى فرستم تا از جانب من هدیه اى باشد براى تو؛ و معادل آن را با نذر حقوق شش ماهه ات را من خود به جبهه مى فرستم. از قول من به فرزندان عزیزت، این عزیزان ملت شریف ایران، سلام گرمم را برسان. خدا یار و نگهدارت باد.

23/ 5/ 67

روح اللَّه الموسوی الخمینى

(صحیفه امام، ج21، ص: 108 و 109)

منبع:khattemam.ir




:: برچسب‌ها: والعصر , هدیه ب امام ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
سم رب الشهدا والصدیقین "به وبلاگ بسیج دانشکده توانبخشی خوش امدید" بسیج میقات پا برهنگان و معراج پاک اندیشه ی اسلامی است که تربیت یافتگان ان نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. امام خمینی (ره) هستیم تا در جان دشمنان انقلاب ، بیم افرین باشیم و برای دوستان ان امیدافرین. تمام تلاشمان این است که در هر عرصه ای، انقلاب به حضورمان نیاز دارد، فعالیت کنیم. و دشمنانمان بدانند تا قطره خونی در رگ هایمان وجود دارد، پاسدار ارزش های انقلاب هستیم و مقابل کسانی که وقیحانه از خط قرمز ها عبور میکنند می ایستیم ، که بر مبنای وعده ی الهی پیروزی با ماست.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)